پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
15 دی 1398 - 13:07
هادی محمدی، کارشناس مسائل بین‌الملل»:

محور مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی با قدرت مضاعف ظاهر خواهد شد

مروزه در داخل جمهوری اسلامی ایران، ارزش‌های بزرگی همچون جهاد، خدمت به مردم، تعهد به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حول محور شخصیت سردار سلیمانی تثبیت شده است بنابراین آن‌چه که آن‌ها فکر می‌کنند که با ترور امثال سردار سلیمانی، موجب زبونی و عقبنشینی محور مقاومت در منطقه خواهند شد تنها یک رویا است.
کد خبر : 4812

پایگاه رهنما :

یک کارشناس مسائل بین‌الملل پیرامون آینده مناسبات میان ایران و آمریکا، متعاقب ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: «تمام پارامتر‌ها و مولفه‌های دقیق نظامی از این امر حکایت دارد که آمریکایی‌ها طرح حمله نظامی به ایران را کنار گذاشته‌اند. تمامی شبیه‌سازی‌های نظامی آن نشان می‌دهد که هر گونه حمله به ایران خسازت‌های بزرگی برای ایلات متحده برای می‌گذارد. آن‌چه از آمریکایی‌ها می‌بینیم نوعی اقدامات بزدلانه است و فاقد هر گونه ارزش نظامی و امنیتی است».


هادی محمدی کارشناس مسائل بین‌الملل در ارتباط با ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاثیر آن بر توان و گستره قدرت محور مقاومت در منطقه گفت: «اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه آمریکایی‌ها در ترور شهید قاسم سلیمانی با این هدف انجام گرفت که تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای ایران ایجاد کند. در این میان توجه به این مساله ضروری است که سردار قاسم سلیمانی تنها یک مقام نظامی و سیاسی عادی نبود، بلکه او یاور و محبوب مظلومان منطقه، مردم ایران و بسیاری از شهروندان کشور‌های غرب آسیا بود. هر چند همه جریان‌های سیاسی و مقاومتی از فقدان او رنج می‌برند، اما احساس همدردی جامعه ایران و مردم منطقه نشان‌گر آن است که او سردار مشروع مردم بود و همه‌گان از حضور او احساس امنیت می‌کردند.»

وی افزود: «همین مساله در میان مردمان کشور‌های حوزه محور مقاومت نیز واقعا وجود داشت و همه‌گان از حضور سردار شهید احساس امنیت می‌کردند؛ لذا سردار سلیمانی معادل آرامش، امنیت و ثبات برای ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه محسوب می‌شد، اما تفکر و راهی که سردار طی سال‌های گذشته ایجاد کرده، بدون حضور او نیز پایان پیدا نخواهد کرد و ادامه خواهد داشت. این‌گونه نیست که بعد از شهادت، سردار سلیمانی در کنار ما نباشد، او بعد از شهادت نیز برای بازماندگان قوت قلب خواهد بود. همچنین، شهادت مظلومانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اراده و قوت قلبی است که مسیر و راه او تداوم پیدا کند. برای اثبات این گفته‌های می‌توان به چند نمونه روشن در سطح منطقه اشاره کرد. در لبنان پس از شهادت سید عباس موسوی، سید حسن نصرالله جایگزین شدند که به کابوسی جانکاه برای صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل شد. در یمن نیز پس از شهادت سید حسین الحوثی، جانشین او با توانمندی‌های خود لرزه به اندام رژیم‌های فاسد عرب منطقه به ویژه عربستان و نیز رژیم صهیونیستی انداخته و اکنون شرایط به‌گونه‌ای شده که این رژیم‌ها از مذاکره سخن به میان می‌آورند.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تصریح کرد: «شهادت سردار سلیمانی نه تنها تاثیری منفی بر انگیزه و اقتدار محور مقاومت بر جای نمی‌گذارد، بلکه همه این جریان‌ها را با انگیزه مضاعف به سمت اهداف مقدس ایشان رهنمون خواهد کرد. در داخل ایران شاهد هستیم که تمامی جریان‌ها از آحاد مختلف، حتی جریان‌هایی که نسبت به انقلاب اسلامی نیز تعلقی نداشتند، از شهادت سردار سلیمانی متاثر و متالم شدند. این نشان دهنده آن است که برکت خون شهدا فراتر از معیار‌های مادی بوده و لذا نمی‌توان از کاهش اقتدار و قدرت محور مقاومت در نتیجه شهادت سردار دل‌ها سخن به میان آورد.»

محمدی در ادامه پیرامون تاثیرات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بر معادلات امنیت منطقه‌ای تاکید کرد: «جریان‌های مشخصی همانند رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تلاش می‌کنند در پیوند با جریان‌های حاکم در کاخ سفید، با در تنگنا قرار دادن جریان‌های حاضر در محور مقاومت و به شهادت رساندن سردار سلیمانی، زمینه سازش و تسکین خود را به وجود بیاورند. ترامپ با ساده لوحی تصور می‌کند با تحریم و فشار، امکان تسلیم محور مقاومت و در صدر آن‌ها ایران را ایجاد کند. در صورتی که آن‌چه که در ۱۰ روز گذشته تحولات خلاف این راهبرد امریکا را اثبات می‌کنند. امروزه در داخل جمهوری اسلامی ایران، ارزش‌های بزرگی همچون جهاد، خدمت به مردم، تعهد به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حول محور شخصیت سردار سلیمانی تثبیت شده است. در کشور عراق نیز شاهد هستیم بعد از حمله به گردان‌های حزب الله سفارت امریکا به آتش کشیده شد. در مجموع، آن‌چه که آن‌ها فکر می‌کنند با ترور امثال سردار سلیمانی، موجب زبونی و عقبنشینی محور مقاومت در منطقه خواهند شد تنها یک رویا است.»

این کارشناس مسائل بین‌المللی در بخشی دیگر از گفته‌های خود پیرامون آینده مناسبات میان ایران و آمریکا، متعاقب ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: «تمام پارامتر‌ها و مولفه‌های دقیق نظامی از این امر حکایت دارد که آمریکایی‌ها طرح حمله نظامی به ایران را کنار گذاشته‌اند. تمامی شبیه‌سازی‌های نظامی آن نشان می‌دهد که هر گونه حمله به ایران خشارت‌های بزرگی برای ایلات متحده برای می‌گذارد. آن‌چه از آمریکایی‌ها می‌بینیم نوعی اقدامات بزدلانه است و فاقد هر گونه ارزش نظامی و امنیتی است. در شرایطی که سردار سلیمانی به طور آشکار وارد فرودگاه بغداد شده، ترور ایشان به هیچ جه اقدامی قابل توجه نیست و حتما با واکنش جدی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.»

وی افزود: متعاقب شهادت سردار سلمانی آمریکایی‌ها از طریق سفارت سوئیس پیامی بزدلانه را ارسال کردند که در صورت عدم اقدام ایران، هیچ‌گونه اقدام جدیدی انجام نخواهند داد، اما اگر ایران واکنش نشان دهد، آمریکا تمامی تاسیسات نفتی ایران را به اتش خواهد کشید. پاسخ قاطع ایران این بود که از این اقدام شما استقبال خواهیم کرد و ما نیز تمامی پالایشگاه‌های نفتی منطقه را به اتش می‌کشیم. این حق مشروع جمهوری اسلامی ایران موجب شده که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه در پی یک درگیری فراگیر با ایران نباشند.
منبع: الوقت

ارسال نظرات